חוסר גז

כולנו מכירים את הסיפור של חוסר גז. להזכירכם 80% מהתקלות לא קשורות לחוסר גז. משנה לשנה המזגן שלנו מתלכלך ובכל שנה אנחנו מוסיפים קצת גז. זה לא בגלל שחסר גז בגלל שהסוללה של המאייד מתלכלכת, מצטבר בה אבק למרות שיש לנו פילטרים. גם המאיץ (הוונטילטור) אוסף לתוכו אבק ואין לו יכולת לאסוף את האוויר. במקרה כזה שמגיע טכנאי ובודק ביחידה החיצונית עם שעון, מופיע חוסר גז ושוב פעם זה לא בגלל חוסר הגז. טיפול תקופתי של היחידה הפנימית פעם בשנתיים יפתור את הבעיה של חוסר גז. הוספת גז שלא לצורך גורמת נזק, עומס על המערכת וקלקול של הכבלים שמניעים את המדחס. ישנם מקרים של דליפת גז ולרוב זה קורה שמוסיפים גז שלא לצורך, העומס גדל על המערכת ואז באמת דולף גז.

טכנאי מיומן ידע לזהות את התקלה, לבדוק את לחץ היניקה ולחץ הדחיסה ולעשות השוואה מדוייקת. לחץ הדחיסה עולה עם הטמפרטורה החיצונית. למשל בקיץ שטמפרטורת חוץ גבוהה, לחץ הדחיסה יעלה בהתאם לטמפרטורה. עם השנים שינו את הקרר R-22 ל-R410 שעובודות בלחץ כפול מ-R22, לכן חשוב לבדוק מזגנים עם גז ירוק שהוא R410 שלחץ עבודה שלו גבוה מלכתחילה, לפני שמוסיפים גז. בדיקת דליפה יכולה להתבצע לאחר שרוקנו את כל הגז מהמערכת ונוסיף במקומו חנקן M2 שעובד בלחץ של 800 PSI ללא מדחס באופן טבעי. אם תהיה דליפה נשמע את החנקן מתפרץ מאותו מקום אפילו במקומות הקטנים ביותר. לאחר שזיהנו את הדליפה עם החנקן, ישנם מכשירים אלקטרוניים לבדיקת דליפות שברוב המקרים לא עושים את העבודה. אי אפשר לתקן דליפה בשום אופן אם לא נוציא את הגז הקיים במערכת. במקרה של דליפה גדולה בכל מקרה לא יהיה גז במערכת. ישנם מערכות עם חיישן בתוך המדחס שנקרא Overload שאם הגז מתפרץ, המדחס לא יכנס לעבודה בגלל שמתנתקת הפאזה (החשמל).

לאחר שהלחמנו את האזור הפרוץ נצטרך לעשות וואקום עם משאבת ואקום בלבד לאחר מכן נוסיף גז. אסור למלאות או להוסיף גז שונה ממה שרשום במזגן בדרך כלל על המדחס או על המזגן ביחידה החיצונית. כל גז עובד בלחץ שונה בשביל שנגיע ללחץ תקין צריך להוסיף רק את אותו גז שתוכנן לאותה מערכת. בגדול R22 מגיע במיכל בצבע ירוק וזה לא גז ירוק, גז ירוק מגיע במכל בצבע וורוד.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 אבי טכנוקל 

תיקון מזגנים

052-676-5504

משרד: 077-5322176

 
 
הרא''ה 43, רמת גן משרד: 077-5322176